YouTube

Kettlebell Training voor beginners

Beginnen met Kettlebell Training

In het begin kan een kettlebell training behoordlijk intimiderend zijn. Een Kettlebell training uitsluitend gebaseerd op tillen, duwen, en flippen oude Russische landbouw-apparatuur ziet er apart uit. Maar met een scherpere kijk, is het misschien wel de beste manier om een saaie training effectief te maken, effectiever dan welke training ook.

Het geheim van kettlebells? Ze gelijktijdig werken aan kracht, cardio uithoudingsvermogen, balans en flexibiliteit.

Door hun unieke vorm -een beetje als een bowling bal met daarop een handvat bevestigd – zijn kettlebells in staat om een veel groter bereik te krijgen door de beweging dan andere methoden van krachttraining. Studies tonen aan dat Kettlebells┬á een hogere intensiteit training realiseren dan de meer traditionele krachttraining routines in een kortere tijd geven. Plus, een kettlebell training verbrandt tot 20,2 calorie├źn per minuut (dat is ongeveer net zo veel als het draaien op een 6-minuten mijl tempo!). Onderzoekers geloven dat dit sneller calorieverbranding komt door de totaal-bewegingen uitgevoerd wanneer kettlebells worden gebruikt in een interval-training. Kettlebells kan je ook gebruiken bij een meer ‘alledaagse’ reeksen van beweging in vergelijking met traditionele halter bewegingen. Zij helpen om kracht op te bouwen in de spieren die van nature worden gebruikt in de dagelijkse slijtage. Plus, ze zijn in staat om niet alleen het werk van de grote spiergroepen, maar ook de kleinere “stabiliserende” of aangrijpend spieren (zoals die in de armen en handen).

Voor iedereen; van beginner fitness-starter tot geavanceerde powerlifter, zijn kettlebells een goede manier om variatie toe te voegen aan een sterkte-training regime. Plus, onderzoek suggereert de explosieve bewegingen van kettlebell training kan ook bijdragen tot het verminderen nek rug, en pijn in de schouder bij volwassenen die had van pijn klaagde voor de training. Een andere studie suggereert kettlebell training kan ook effectief in revalidatie-programma’s met geblesseerde atleten omwille van de gewichten ‘vermogen om te helpen bij het opbouwen functionele kracht en macht.

Maar het vinden en aan de slag gaan met kettlebells kan moeilijk zijn en soms gevaarlijk! We raden dan ook altijd aan om te werken met een deskundige begeleider / personal trainer.

Klik hier voor deskundige tips om te starten met Kettlebell Training

 

 




Reacties zijn gesloten.